Monday 10 October 2011

Jangan pernah rasa puas dan cukup



“Apabila hubungan kita dengan Allah swt terjaga, InsHaAllah hubungan kita dengan manusia pada masa yang sama akan turut dijaga oleh Allah swt..yang utama jagalah hubungan dengan Allah, secara tak langsung hubungan kita dengan sesama manusia akan dipeliharaNya.”


 


Bismillahirahmanirahim..

Alhamdulillah..semalam byk benda yg as pikir menyebabkan hari ni as mengisi ruang belog ni tuk santapan kita bersama...

Sejak kebelakangan ni,as selalu di ajukan soalan yg berbunyi begini...~ Alhamdulillah sy dah byk berubah.Tapi hati ni susah sgt nak istiqamah.Kenapa ye kak?tak suka lah...

Lebih kurang mcm tuh lah soalan mereka..Kat sini as tak nak sentuh hal istiqamah..TApi as nak kita cari apa yg tersirat di sebalik kesedaran kita tentang istiqamah tuh.

Cuba kita fikir apa akan jadi bila kita diberi hidayah oleh Allah..Dan kita sentiasa di zon selesa.Tanpa sebarang ujian...mesti tak best kan..Sbb ujian(istiqamah) mendekatkan kita dengan Allah.Sebagai satu teguran dan peringatan Allah yg kita ni sedikit sebanyak dah jauh dr Allah.Sebab kita ingat kita dah baik..cukuplah dgn amalan2 ni semua..Betulkan??~Sedikit sebanyak kita dah jadi manusia yg lupa diri...

Apabila kita sentiasa di limpah ujian.Kita takkan kenal erti jemu..sbb kita akan selalu mengingati Allah.Allah akan kita jadikan segala2nya tuk kita..Apabila berlaku sesuatu mesti kita akan cari Allah..Kita akan solat dan bermunajat kpdNya tanpa rasa puas..Kita rasa bahagia bila dpt membaca Al-Quran.Kita akan rasa seakan Allah berbual dengan kita.Indahkan rasa tuh..Tuh kita kena redha setiap ujian ALlah..

As harap lepas ni..kita akan lebih kuat dalam menghadapi setiap musibah2 dalam liku2 kehidupan kita.Jangan menyalahkan takdir. Tapi kita amek positif semua tuh.Allah takkan uji kita dgn benda kita tak mampu..
Ni as ade kata2 dr my sis..as suka bacanya berulang kali..So,as nak kongsi dgn kawan- kawan kesayangan as ni...

Bila kau memandang segalanya dr tuhanmu yg menciptakan segalaNya, yg MENIMPAKAN UJIAN,yg menjadikan SAKIT HATIMU, yg membuatkan KEINGGINANMU TERHALANG serta MENYUSAHKAN HIDUPMU,pasti akan DAMAILAH HATIMU krn masakan ALLAH sengaja mentakdirkan segalanya tuk sesuatu yg sia- sia. Bukan Allah tidak tahu DERITA HIDUPMU, RETAKNYA HATIMU.Mungkin itulah yg Dia mahukan krn tahu hati yg sebegini selalunya LEBIH LUNAK dan mudah tuk AKRAB dan DEKAT denganNya..~subhanallah


http://www.youtube.com/watch?v=F53vBo37juQ&feature=player_embedded#!
::credit tuk ustazah jue yg hadiahkan lagu ni..cam tahu2 j kan as tengah tulis sal ni.Tima kasih tuk selalu support as::

No comments:

Post a Comment